Rozliczanie i realizacja projektów unijnych dofinansowanych z EFS 2014 – 2020 z wykorzystaniem SL2014

Rozliczanie i realizacja projektów unijnych dofinansowanych z EFS 2014 – 2020 z wykorzystaniem SL2014

Szkolenie realizowane w ramach Programu "Skonsolidowany Plan Rozwoju Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II" 

Uczestnicy: Kadra administracyjna oraz pracownicy UPJPII pełniący funkcje zarządcze.

Forma szkolenia: online - MS Teams

Termin szkolenia: 11.08.2021 r., start o godzinie 9:00

Czas trwania: 8 godz. dydaktycznych

Plan szkolenia*: 

Godzina

od – do

Blok tematyczny

9:00

Rozpoczęcie szkolenia, otwarcie szkolenia online, połączenie, kwestie i problemy techniczne, zasady uczestnictwa

9:00-11:00

Część merytoryczna

11:00-11:15

Przerwa

11:15-13:00

Część merytoryczna

13:00-13:15

Przerwa

13:15-14:30

Część merytoryczna

14:30-15:30

Indywidualne pytania uczestników, konsultacje telefoniczne

*Plan szkolenia może ulec nieznacznym zmianom. Ostateczna wersja planu zostanie przesłana do zarejestrowanych Uczestników na kilka dni przed szkoleniem. 

Planowane poruszane zagdanienienia:

1. Zadania koordynatora/rki projektu

• Prawa i obowiązki Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu współfinansowanego ze środków FE.

• Dokumenty programowe – podstawy prawne prawidłowego i kompletnego rozliczenia projektu

• Dokumenty bazowe w systemie sprawozdawczości i rozliczania projektu – omówienie kluczowych części umowy i wniosku.

• Omówienie najważniejszych zapisów umów o dofinansowanie

• Powiązania dokumentów w kontekście rozliczenia – WNIOSEK – UMOWA – WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.

• Wymogi w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji

2. Wydatki kwalifikowalne i niekwalifikowalne w ramach EFS warunki i procedury kwalifikowalności wydatków. Zagrożenia uznania wydatków za niekwalifikowalne - jak im przeciwdziałać?

3. Koszty bezpośrednie i pośrednie w projekcie EFS.

4. Reguła proporcjonalności. Konsekwencje nieosiągnięcia założonych wskaźników

5. Koszty związane z angażowaniem personelu – formy zatrudnienia, dokumentowanie pracy i kwalifikowalność składników wynagrodzeń.

6. Wyłanianie wykonawców w projektach.

7. Rozliczanie projektów w systemie SL2014.

• nadawanie uprawnień

• podręcznik Beneficjenta

• projekty partnerskie w systemie

• harmonogram płatności

• korespondencja z opiekunem

• wniosek beneficjenta o płatność krok po kroku cz. Opisowa i cz. Finansowa

• końcowy wniosek o płatność

• właściwa sprawozdawczość wskaźników projektu

• weryfikacja dokumentacji merytorycznej pod kątem osiągnięcia wskaźników produktu i rezultatu

• monitorowanie uczestników

• prawidłowe opisywanie dokumentów finansowo-księgowych

• kwalifikowalność wydatków na wynagrodzenia oraz szczegółowe wymogi dot. ich dokumentowania

• rozliczanie amortyzacji w koszty kwalifikowalne projektu

• kwalifikowalność VAT w projekcie

8. Zamykanie projektu - dobre praktyki

Termin przyjmowania zgłoszeń: do 06.08.2021 r. poprzez uzupełnienie Formularza oraz przesłanie Deklaracji wraz z Oświadczeniem (wzory Deklaracji i Oświadczenia przesyła Biuro Programu po uzupełnieniu Formularza).

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadzasz się na to? :)

Zapisano