Rozliczanie i realizacja projektów unijnych dofinansowanych z EFS 2014 – 2020 z wykorzystaniem SL2014
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych dofinansowanych z EFS 2014 – 2020 z wykorzystaniem SL2014
Szkolenie realizowane w ramach Programu "Skonsolidowany Plan Rozwoju Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II"
Uczestnicy: Kadra administracyjna oraz pracownicy UPJPII pełniący funkcje zarządcze.
Forma szkolenia: online - MS Teams
Termin szkolenia: 11.08.2021 r., start o godzinie 9:00
Czas trwania: 8 godz. dydaktycznych
Plan szkolenia*:
Godzina od – do |
Blok tematyczny |
9:00 |
Rozpoczęcie szkolenia, otwarcie szkolenia online, połączenie, kwestie i problemy techniczne, zasady uczestnictwa |
9:00-11:00 |
Część merytoryczna |
11:00-11:15 |
Przerwa |
11:15-13:00 |
Część merytoryczna |
13:00-13:15 |
Przerwa |
13:15-14:30 |
Część merytoryczna |
14:30-15:30 |
Indywidualne pytania uczestników, konsultacje telefoniczne |
*Plan szkolenia może ulec nieznacznym zmianom. Ostateczna wersja planu zostanie przesłana do zarejestrowanych Uczestników na kilka dni przed szkoleniem.
Planowane poruszane zagdanienienia:
1. Zadania koordynatora/rki projektu
• Prawa i obowiązki Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu współfinansowanego ze środków FE.
• Dokumenty programowe – podstawy prawne prawidłowego i kompletnego rozliczenia projektu
• Dokumenty bazowe w systemie sprawozdawczości i rozliczania projektu – omówienie kluczowych części umowy i wniosku.
• Omówienie najważniejszych zapisów umów o dofinansowanie
• Powiązania dokumentów w kontekście rozliczenia – WNIOSEK – UMOWA – WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
• Wymogi w zakresie prowadzenia i przechowywania dokumentacji
2. Wydatki kwalifikowalne i niekwalifikowalne w ramach EFS warunki i procedury kwalifikowalności wydatków. Zagrożenia uznania wydatków za niekwalifikowalne - jak im przeciwdziałać?
3. Koszty bezpośrednie i pośrednie w projekcie EFS.
4. Reguła proporcjonalności. Konsekwencje nieosiągnięcia założonych wskaźników
5. Koszty związane z angażowaniem personelu – formy zatrudnienia, dokumentowanie pracy i kwalifikowalność składników wynagrodzeń.
6. Wyłanianie wykonawców w projektach.
7. Rozliczanie projektów w systemie SL2014.
• nadawanie uprawnień
• podręcznik Beneficjenta
• projekty partnerskie w systemie
• harmonogram płatności
• korespondencja z opiekunem
• wniosek beneficjenta o płatność krok po kroku cz. Opisowa i cz. Finansowa
• końcowy wniosek o płatność
• właściwa sprawozdawczość wskaźników projektu
• weryfikacja dokumentacji merytorycznej pod kątem osiągnięcia wskaźników produktu i rezultatu
• monitorowanie uczestników
• prawidłowe opisywanie dokumentów finansowo-księgowych
• kwalifikowalność wydatków na wynagrodzenia oraz szczegółowe wymogi dot. ich dokumentowania
• rozliczanie amortyzacji w koszty kwalifikowalne projektu
• kwalifikowalność VAT w projekcie
8. Zamykanie projektu - dobre praktyki
Termin przyjmowania zgłoszeń: do 06.08.2021 r. poprzez uzupełnienie Formularza oraz przesłanie Deklaracji wraz z Oświadczeniem (wzory Deklaracji i Oświadczenia przesyła Biuro Programu po uzupełnieniu Formularza).